۱۸ آبان ۱۳۹۱، ۹:۴۹

آیت الله حسینی بوشهری:

بزرگداشت عالمان دین خنثی کننده توطئه‌های دشمن است/ عالم واقعی خدمتگزار مردم است

بزرگداشت عالمان دین خنثی کننده توطئه‌های دشمن است/ عالم واقعی خدمتگزار مردم است

قم - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه‌‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه بزرگداشت عالمان دین خنثی کننده توطئه‌های دشمن است، گفت: فقیه واقعی کسی است که خیر او به مردم برسد و جامعه از برکات وجودی او بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه چهارشنبه در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد که با حضور علما، مراجع تقلید، مسئولان، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به هدف خلقت اظهار داشت: خداوند به انسان کرامت بخشیده است از این رو او دارای مقام و منزلتی والاست و در نزد خداوند به عنوان موجودی ممتاز شناخته شده است.

وی با اشاره به مقام خلیفة اللهی انسان اظهار داشت: خداوند این مقام را به انسان داده و به تبع آن تمام مواهب خلقت را در اختیار او قرار داده تا به رشد و تعالی و همان هدفی که او را برای آن خلق کرده است نایل شود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان انسان را موجودی دو بعدی دانست و افزود: انسان تک بعدی نیست که فقط ماده باشد؛ انسان از قدرت عقل و غریزه برخوردار است و اگر قدرت عاقله او بر غریزه غلبه کند از ملائکه نیز برتر خواهد شد.

وی ارسال رسل را از نعمات الهی به بشر خواند و اضافه کرد: انبیاء و فرستادگان الهی وظیفه هدایت بشر را بر عهده دارند و خداوند آنان را حجت بر مردم قرار داده است و فلسفه رسالت آنان هدایت انسان به سوی هدفی است که برای آن خلق شده اند.

آیت ‌الله حسینی بوشهری اولیاء الله و علما و بزرگان دینی را ادامه دهندگان راه انبیاء دانست و تصریح کرد: بعد از انبیاء، اوصیاء و ائمه(ع) و در دوران غیبت امام مراجع و علما وظیفه هدایتگری را بر عهده دارند از این رو پیامبر(ص) برای تداوم هدایت امام علی(ع) را در غدیر به جانشینی انتخاب کرد اما مردم به علت دوری از قرآن و اهل بیت(ع) گمراه و منحرف شدند.

مدیر حوزه‌‌های علمیه دوری از اهل بیت(ع) و عترت را عامل انحراف دانست و تأکید کرد: در دوره غیبت امام، عالمان دینی همچون ستارگان، روشنی بخش و هدایت‌گر مردم هستند.

آیت‌ الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان اینکه بر اساس روایات، ثواب حضور در محضر عالم از عبادت هزار مؤمن بیشتر است، اضافه کرد: آیت الله ملک حسینی از جمله عالمان دوره کنونی بود که مقام علمی ایشان در مرتبه والایی قرار داشت.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه فقیه واقعی کسی است که خیر او به مردم برسد، افزود: همواره در طول تاریخ اسلام و روحانیت شاهد بوده ایم که عالمان دینی با تقوا و ساده زیستی خود در قلوب مردم جای داشته و توانسته اند با طواغیت زمان خود مبارزه کنند و با جمله‌ یا فتوایی کوتاه کاخ پادشاهان را ویران می‌ کردند.

وی با بیان اینکه مردم همیشه قدردان عالمان دینی هستند، گفت: نمونه این قدردانی را در تشییع باشکوه آیت الله ملک حسینی شاهد بودیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بزرگداشت مقام عالمان دینی را خنثی کننده تبلیغات دشمنان در تخریب روحانیت دانست و با اشاره به مقام علمی والای آیت الله ملک حسینی ادامه داد: ایشان از محضر استادان به نام و بزرگی مانند آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) بهره برده و از مقام علمی والایی برخوردار شده بود.

کد خبر 1738527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha